چگونه می توان کفش ها را برای پیشگیری از COVID-19 ضد عفونی کرد
فروشگاه ابنترنتی تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال
چگونه می توان کفش ها را برای پیشگیری از COVID-19 ضد عفونی کرد
دو شنبه 10 شهريور 1399 ساعت 14:12 | بازدید : 29 | نویسنده : ماهان مدیکال | ( نظرات )

این روزها نگرانی در مورد نحوه ضد عفونی سطوح مختلف مانند لباس و کفش وجود دارد. با این حال ، رعایت بهداشت دست و لمس نکردن به چشم شما می تواند به محدود شدن گسترش SARS-CoV-2 کمک کند.
همانطور که می دانید ، SARS-CoV-2 ، افراد را از طریق تماس با قطرات تنفسی آلوده می کند. این ویروس باعث COVID-19 می شود و این روزها زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده است.
بنابراین ، به منظور محدود کردن شیوع COVID-19 ، افرادی اقداماتی مانند جسمی ، یا اجتماعی ، فاصله گرفتن و انزوا از خود را اتخاذ کرده اند. با این وجود زندگی ادامه دارد و امکان ترک خانه برای همه افراد وجود ندارد.
محققان به این نتیجه رسیده اند که SARS-CoV-2 می تواند در طیف وسیعی از سطوح ساعتها یا حتی روزها زنده بماند.
کفش ها نقطه اصلی تماس با انواع عفونت ها در مکان های عمومی هستند و در نتیجه یکی از عوامل موثر در ورود ویروس ها و سایر عوامل بیماری زای مضر به خانه ها هستند. بنابراین ، ضد عفونی کفش یک اقدام پیشگیرانه مهم است. و دستورالعمل هایی برای تمیز کردن و ضد عفونی کفش وجود دارد که همه باید آنها را دنبال کنند.
مطالعات بی شماری در مورد رفتار SARS-CoV-2 در خارج از بدن انسان نشان داده است که SARS-CoV-2 تا 3 روز در سطوح پلاستیکی و استنلس استیل فعال است.
یک مطالعه دیگر در The Lancet Microb نشان می دهد که SARS-CoV-2 در سطوح صاف پایدارتر است. بنابراین ، اولین توصیه این است که اگر کفش ها قابل شستشو در ماشین هستند ، می توان از این روش برای پاک سازی و از بین بردن آلودگی استفاده کرد.
مطالعات مختلف نشان داده است که SARS-CoV-2 می تواند ساعتها - یا حتی روزها روی کفشهای ساخته شده از پلاستیک ، چرم و مواد مصنوعی آلوده باقی بماند.
بنابراین ، علاوه بر تمیز کردن ، که آلودگی ها و میکروب ها را از سطح خارج می کند ، باید کفش ها را نیز با اسپری ضد عفونی کننده ، ضدعفونی کنیم.
در یک مقاله مروری در سال 2019 ، محققان شواهدی یافتند که نشان می دهد فرآیند پولشویی به ویژه در برابر ویروس های پوشیده شده بسیار مفید است. این شامل SARS-CoV-2 اینجا را کلیک کنید.
نویسندگان مطالعه فوق همچنین نحوه پاسخگویی SARS-CoV-2 به ضد عفونی کننده های مختلف را بررسی کردند. بعد از 15 دقیقه در محلول 1:49 آب و صابون قابل تشخیص نبود.
طبق یافته های آنها ، ضد عفونی کننده های زیر در مدت 5 دقیقه SARS-CoV-2 را غیرفعال کردند:
• سفید کننده های خانگی
• 70٪ اتانول (مالش الکل)
• 7.5٪ پویدون-ید
• کلروکسیلنول 0.05٪
• کلرهگزیدین 0.05٪
• کلرید بنزالکونیوم 0.1٪
بسیاری از محلول ها و شوینده های ضد عفونی کننده حاوی یک یا چند مورد از این مواد هستند. غلظت دقیق هر ماده از ماده ای به محصول دیگر متفاوت است ، بنابراین مهم است که افراد ابتدا برچسب ها را بررسی کنند.
نحوه ضد عفونی کردن کفش
ویروس ها می توانند به کفش متصل شوند و چندین ساعت در آنجا عفونی باقی بمانند. این امر به ویژه در مواردی که مردم در مناطق شلوغ مانند فروشگاه های مواد غذایی و گردش از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند ، بسیار مناسب است.
کارگران ضروری و سایر افرادی که مجبور به ترک خانه خود هستند باید یک جفت کفش برای خروج از خانه انتخاب کنند.
فرد باید قبل از ورود به خانه کفش و جوراب خود را بر دارد. در صورت امکان ، آنها باید آن کفش ها را در گاراژ یا ورودی بگذارند ، به طوری که از بقیه خانه جدا شوند.
اگر شخصی گاراژ یا ورودی خاصی ندارد ، می تواند کفش های خود را در یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شده قرار دهد.
دستورالعمل های زیر را برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن کفش در نظر بگیرید:
• سطوح و کف کفش های خارجی را با یک دستمال ضدعفونی کننده پاک کنید.
• کفش های قابل شستشو یا پارچه را با استفاده از آب گرم داغ- (ncov)-ضد عفونی-ارائه- با علائم خفیف- و مدیریت مخاطبین »> (60-90 درجه سانتیگراد ، یا 140-419 درجه فارنهایت) و مواد شوینده یا صابون.
• اگر دستگاه دارای تنظیمات ضدعفونی کننده است ، از آن استفاده کنید.
• کفش ها را در محلی که تهویه خوبی دارد خشک کنید.
• هنگام دست زدن به اشیا pot بالقوه آلوده ، از جمله هنگام ضد عفونی کفش ، از دستکش استفاده کنید.
• پس از ضد عفونی کردن اشیا و سطوح ، بلافاصله دستکش های یکبار مصرف را دور بریزید. افراد می توانند دستکش های قابل استفاده مجدد را در یک سبد لباسشویی جداگانه ذخیره کنند.
• افرادی که به دستکش دسترسی ندارند ، باید از دست زدن به صورت خودداری کنند و بلافاصله پس از دست زدن به اشیا and و سطوح بالقوه آلوده ، دست های خود را بشویند.

خلاصه
تحقیقات اخیر حاکی از آن است که SARS-CoV-2 می تواند برای مدت زمان طولانی در چندین نوع مختلف سطح زنده بماند ، از فلزات و پلاستیکها گرفته تا مقوا و پارچه. با این حال ، این یافته ها نشان نمی دهد که ویروس ها چه مدت در کفش فعال هستند.
دانشمندان باید تحقیقات بیشتری در این باره انجام دهند. در این میان مردم باید با احتیاط عمل کنند و تا حد امکان در خانه بمانند.
اگر فردی نیاز به بازدید از فروشگاه های مواد غذایی یا رفتن به محل کار خود داشته باشد ، باید یک جفت کفش را برای ترک خانه انتخاب کند.
هنگام بازگشت به خانه ، افراد قبل از ورود به خانه باید کفش خود را بردارند و آنها را در یک منطقه جداگانه مانند گاراژ یا ورودی استفاده کنند.
سطوح کفش را با دستمال مرطوب ضد عفونی کنید. خیساندن آنها در آب گرم و صابون یکی دیگر از روش های ضد عفونی موثر است.
افراد همچنین باید دست خود را بلافاصله پس از دست زدن به اشیاء آلوده آلوده بشویند و از تماس با چشم ، بینی و دهان خودداری کنند.




|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماهان مدیکال و آدرس mahanmedical.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 18
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 11
:: بازدید ماه : 24
:: بازدید سال : 27
:: بازدید کلی : 12943